nieuwe website en huisstijl

bba binnenmilieu in een nieuw jasje

Onze vorige huisstijl is bijna 10 jaar meegegaan. Het werd nu echt tijd voor een nieuwe outfit voor bba. We wilden frisser, eigen en moderner voor de dag komen. De nieuwe huisstijl moest uitstralen waar bba voor staat. En dat is zeker gelukt!

zoektocht naar de juiste ontwerpstudio

We hebben drie studio’s gevraagd om met een plan te komen. Onze keuze is gevallen op Studio Piraat. Zij hebben een indrukwekkend portfolio en een heel diverse klantenkring. Hun authenticiteit en ‘eigenwijsheid’ sprak ons erg aan. bba is ook geen ‘standaard’ adviesbureau.

ontwerpproces

Het begon met een kennismakingsgesprek. Tijdens het gesprek hebben wij uitgelegd waar bba voor staat en wat voor ons belangrijk is. De Piraten gingen terug naar hun schip en gingen hiermee aan de slag.

Als resultaat kwamen er drie ontwerpconcepten op tafel te liggen. De eerste twee concepten lagen dicht bij de vorige huisstijl en, zoals Piraat dat goed kan, was het derde voorstel totaal iets anders met een zeer duidelijke visie. Onze kleur blauw hebben ze weer terug laten komen, want hier waren we erg aan verknocht. Na interne overleggen, wikken en wegen, gingen we voor het derde ontwerp.

de ‘bolletjes’

De drie gekleurde bolletjes en de kleuren hiervan komen overal in de huisstijl en op de website terug. Deze bolletjes staan voor de thema’s waar wij ons dagelijks mee bezig houden. Zoals je op de homepage kan zien, staan deze voor lucht, licht en klimaat.

waar zien we de huisstijl?

De huisstijl begint met een nieuw logo, een nieuwe pay-off en de themakleuren. Deze komen overal terug. Dit is te zien in onze rapporten, notities, visitekaartjes, presentaties, onze nieuwe website en al ons andere drukwerk en visueel materiaal.

trots

Met veel trots presenteren wij onze nieuwe website en huisstijl. We hebben veel plezier gehad met de ontwikkeling hiervan en zijn na een intensief en creatief proces ontzettend blij met het resultaat. Veel plezier met het ontdekken van onze nieuwe outfit!